November 20, 2017

Disponibil atat intr-o varianta de strada cat si intr-o versiune care sa faca fata provocarilor impuse de un drum accidentat,legendarul Audi Quattro este o adevarata legenda a istoriei auto. Mai mult de atat modelul din Ingolstadt poate fi considerat cu usurinta o alta declaratie a celebrei priceperi germane.

Ideea producerii unei masini performante cu tractiune integrala le-a venit celor de la Audi in anul 1977,primul contact al publicului larg cu modelul Quattro avand loc trei ani mai tarziu in 1980 la salonul Geneva Motor Show. Motorul original era unul cu 5 cilindri in linie de 2.144 cmc dotat cu turbina si intercooler, motor ce producea nu mai putin de 200 cai putere si 285 Nm, indeajuns ca Audi Quattro sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 7.1 secunde si sa atinga o viteza maxima de peste 220 km/h. Ulterior capacitatea cilindrica a fost crescuta pana la 2.226 cmc insa numarul cailor putere a ramas neschimbat. Totusi in anul 1989 motorul de 2.2 litri a fost inzestrat cu 20 de valve,cu 10 mai mult fata de propulsoarele folosite pana atunci rezultatul fiind 220 CP sub capota si o viteza maxima de 230 km/h.

Produs intre 1980 si 1991 coupe-ul din Ingolstadt a ajuns in mana a mai mult de 11.000 de proprietari norocosi. Adesea denumit Audi Ur-Quattro, modelul german se bucura de o caracteristica unica,timp de 11 ani nu a primit nici o modificare estetica semnificativa. Singurele schimbari efectuate au constat intr-un design regandit al farurilor si al grilei frontale acelasi lucru fiind valabil si pentru panoul de bord de la interior. De asemenea si suspensia a primit o noua setare pe parcursul productiei, jantele au crescut in latime,iar in 1987 diferentialul central Torsen si-a facut aparitia pentru prima oara.

Pentru a celebra conceptul de quattro si automobilul in sine germanii de la Audi au introdus anul trecut la salonu Paris Motor Show concept car-ul botezat cu acelasi nume. Printre principalele ingrediente magice ale acelui automobil se numara un motor turbo in 5 cilindri care dezvolta 408 cai putere. Ca model de serie actualul Audi TT-RS este considerat adevaratul urmas al legendarului Ur-Quattro.

No Comments

You must be logged in to post a comment.