November 17, 2017

Fiecare automobil construit de Ferrari, incepand cu modelele anilor ’40 si terminand cu cele din zilele noastre, reprezinta o legenda a istoriei auto. Si totusi creatiile de gala ale constructorului din Maranello au surprins intotdeauna printr-o reteta speciala care, odata cu trecerea timpului s-a apreciat tot mai mult. Iar cele mai bune exemple de dat sunt modelele 250 GTO, F40, Enzo si bineinteles masina prezentata astazi – F50.

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1995 si construit pentru a celebra cea de-a 50-a aniversare a companiei din Maranello, legendarul Ferrari F50 poate fi considerat cu mare usurinta cea mai apropiata de o masina de Formula 1 a anilor ’90. Inzestrat cu un caracter orientat catre performanta extrema, supercarul constructorului italian a lasat deoparte sistemele moderne precum servodirectia sau ABS-ul bazandu-se doar pe experienta celui aflat la volan.

Spre deosebire de modelul pe care avea sa-l inlocuiasca extremul F40, Ferrari F50 nu era propulsat ascundea sub capota o unitate cu 12 cilindri in V, pistoane forjate si biele din titan. Mai exact, este vorba despre un V12 aspirat natural, cu o capacitate cilindrica de 4.698 cmc dezvoltat direct din motorul V12 de 3.5 litri utilizat de monopostul F1-89. Montat central motorul de 4.7 litri livra celui aflat la volan nu mai putin de 520 cai putere la 8.500 rpm, ceea ce inseamna ca unitatea aspirata dezvolta undeva in jurul a 111 cai putere per litru. De asemenea, supercarul italian se bucura si de prezenta a 471 Nm la 6.500 rpm, rezultatul fiind o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.87 secunde si viteza maxima de 325 km/h.

Asadar se poate afirma cu mare usurinta ca Ferrari F50 a fost unul dintre cele mai impresionante supercaruri ale anilor ’90 din orice punct de vedere. Legendarul Ferrari F50 a fost construit de-a lungul a doi ani, intre 1995 si 1997. In total au fost fabricate aproximativ 349 de exemplare.

No Comments

You must be logged in to post a comment.