September 25, 2017

Mercedes 300SL Gullwing, una dintre cele mai frumoase masini sport din toate timpurile continua sa uimeasca si astazi lumea iubitoare de masini. Chiar daca a fost lansat acum mai bine de 60 de ani, 300SL este acum una din cele mai scumpe masini de colectie si o “muza” pentru modelul SLS Amg!

Mercedes-Benz 300SL a aparut in 1954 fiind prezentat ca o masina sport cu 2 locuri si tractiune spate. Elementul care a consacrat modelul il reprezinta portierele de tip Gullwing (aripi de pescarus). Ulterior modelul a fost lansat si in varianta cabrio, 300SL fiind la vremea sa cea mai rapida masina de strada, fiind fabricata dupa modelul de curse al companiei Daimler-Benz AG. Numele de 300SL vine de la capacitatea motorului de 3 litri si SL vine de la “Sport Leicht” (Sport Light). Acest model a adus pe piata de automobile multe inovatii, printre care portierele care se deschideau in sus dar si faptul ca a fost prima masina de serie dotata cu motor pe injectie. 300SL a fost produs intre 1955 si 1957, iar varianta cabrio pana in 1963 cand a fost lansat 230SL.

In aceasta masina sport a fost instalat acelasi motor de 3 litri din modelul clasic in 4 usi 300. Insa a fost instalat culcat la 50 de grade pentru a permite capotei sa fie mai joasa. Motorul este cu 6 cilindri in linie si are 215 cp, iar cuplul este de 274 Nm. 300SL a avut instalata o injectie Bosch mecanica ceea ce a dublat puterea originala a modelului pe carburatie de 115 cp. Astfel, masina prindea o viteza maxima de 260 km/h ceea ce transforma modelul 300SL in cel mai rapid de serie din lume. Motorul insa avea ceva probleme de intretinere, avand o pompa mecanica de benzina apareau probleme cu uleiul care se amesteca cu combustibilul. Pentru a compensa problema au fost instalate radiatoare mari de ulei, iar cantitatea de ulei pentru acest motor era uriasa – 10 litri! Asadar sansele ca uleiul sa se incinga foarte tare erau minime. Chiar si asa, schimbul de ulei la acest model trebuia sa fie facut la fiecare 1600 km.

O parte importanta din viteza mare a masinii o avea aerodinamica. Inginerii de la Mercedes au pus aripioare pana si deasupra rotilor pentru a reduce contactul cu aerul. Pe capota existau doua umflaturi de-a lungul ei pentru a contribui la stabilitate, iar in lateral erau prize pentru aer si radiatoare. Suspensia era una independenta pe toate cele 4 roti cum nu multe masini din anii ’50 aveau ceea ce facea ca directia sa fie usoara si precisa.

Din cauza ca a fost produs in numar mic cu o tehnologie avansata si stilul unic al portierelor, 300SL este considerata o masina de colectie scumpa. Nu de putine ori un astfel de model se vinde cu peste 700.000 $. In 2009 o pereche de 300SL s-a vandut cu 1,3 milioane $ unei case de colectie! Iar pentru proprietarii de 300SL sau doritorii acestui model, Mercedes livreaza si astazi orice piesa pentru orice model fabricat vreodata.

No Comments

You must be logged in to post a comment.