November 22, 2017

Mercedes 300SL Gullwing, una dintre cele mai frumoase masini sport din toate timpurile continua sa uimeasca si astazi lumea iubitoare de masini. Chiar daca a fost lansat acum mai bine de 60 de ani, 300SL este acum una din cele mai scumpe masini de colectie si o “muza” pentru modelul SLS Amg!

Mercedes-Benz 300SL a aparut in 1954 fiind prezentat ca o masina sport cu 2 locuri si tractiune spate. Elementul care a consacrat modelul il reprezinta portierele de tip Gullwing (aripi de pescarus). Ulterior modelul a fost lansat si in varianta cabrio, 300SL fiind la vremea sa cea mai rapida masina de strada, fiind fabricata dupa modelul de curse al companiei Daimler-Benz AG. Numele de 300SL vine de la capacitatea motorului de 3 litri si SL vine de la “Sport Leicht” (Sport Light). Acest model a adus pe piata de automobile multe inovatii, printre care portierele care se deschideau in sus dar si faptul ca a fost prima masina de serie dotata cu motor pe injectie. 300SL a fost produs intre 1955 si 1957, iar varianta cabrio pana in 1963 cand a fost lansat 230SL.

In aceasta masina sport a fost instalat acelasi motor de 3 litri din modelul clasic in 4 usi 300. Insa a fost instalat culcat la 50 de grade pentru a permite capotei sa fie mai joasa. Motorul este cu 6 cilindri in linie si are 215 cp, iar cuplul este de 274 Nm. 300SL a avut instalata o injectie Bosch mecanica ceea ce a dublat puterea originala a modelului pe carburatie de 115 cp. Astfel, masina prindea o viteza maxima de 260 km/h ceea ce transforma modelul 300SL in cel mai rapid de serie din lume. Motorul insa avea ceva probleme de intretinere, avand o pompa mecanica de benzina apareau probleme cu uleiul care se amesteca cu combustibilul. Pentru a compensa problema au fost instalate radiatoare mari de ulei, iar cantitatea de ulei pentru acest motor era uriasa – 10 litri! Asadar sansele ca uleiul sa se incinga foarte tare erau minime. Chiar si asa, schimbul de ulei la acest model trebuia sa fie facut la fiecare 1600 km.

O parte importanta din viteza mare a masinii o avea aerodinamica. Inginerii de la Mercedes au pus aripioare pana si deasupra rotilor pentru a reduce contactul cu aerul. Pe capota existau doua umflaturi de-a lungul ei pentru a contribui la stabilitate, iar in lateral erau prize pentru aer si radiatoare. Suspensia era una independenta pe toate cele 4 roti cum nu multe masini din anii ’50 aveau ceea ce facea ca directia sa fie usoara si precisa.

Din cauza ca a fost produs in numar mic cu o tehnologie avansata si stilul unic al portierelor, 300SL este considerata o masina de colectie scumpa. Nu de putine ori un astfel de model se vinde cu peste 700.000 $. In 2009 o pereche de 300SL s-a vandut cu 1,3 milioane $ unei case de colectie! Iar pentru proprietarii de 300SL sau doritorii acestui model, Mercedes livreaza si astazi orice piesa pentru orice model fabricat vreodata.

Incoming search terms:

  • mercedes-benz de colectie 1963

No Comments

You must be logged in to post a comment.