December 12, 2017

Anul trecut New York Times prezenta un material despre un orasel unde elenii deja inlocuisera cardurile si banii cu trocul. Fenomenul se pare ca nu a molipsit totusi intreaga tara ori presa nu a descoperit inca. De curand o alta stire face ocolul pamantului, producatorii greci de cartofi renunta la intermediari (marile lanturi de supermarketuri) si isi vand produsele direct consumatorilor. “Revolutia cartofului” cum a fost si numit fenomenul a inceput in nordul Greciei si s-a extins acum pana la Atena si dincolo de ea.

O revolta impotriva intermediarilor care castiga mult mai mult decat producatorii pe de o parte si il obliga pe consumator sa plateasca de cateva ori mai mult decat “face” marfa cu adevarat. Asa pretul e de 3 ori mai ieftin. Diferenta se traducea de cele mai multe ori intr-un profit “nesimtit” cu care marile companii se lauda de altfel exact inainte sa iti mai creasca putin pretul.
Insa acolo unde nu au gresit marile companii sau bancherii au avut grija guvernele sa isi cumpere puterea cu excese de toate felurile, ca si in cazul Greciei.
Totusi putem sa invatam sa fim macar putin greci, mai devreme sau mai tarziu criza ne va obliga sa regandim chiar modul in care gandim!

No Comments

You must be logged in to post a comment.