November 23, 2017

Sunt o multime de legende in ceea ce priveste relatia ospatar-client. Multe dintre ele au si un sambure de adevar dar iata 20 de secrete dezvaluite multe dintre ele sub protectia anonimatului.

1.Majoritatea restaurantelor, dupa ora 20:00 servesc numai cafea decofeinizata. “Nimeni nu vrea sa curete doua recipiente la ora asta. Voi aduce o tava cu 12 cescute si voi servi din ea si celor care au comandat cafea obisnuita si celor care au comandat fara cofeina”.

2.Se pune zahar in meniurile pentru copii pentru a fi mai gustoase si sa le placa mult.

3.Daca un vegetarian ne intreaba daca avem supa de legume, o sa spunem DA chiar daca nu avem. 4.Foarte multe restaurante pun la specialitatea casei orice se apropie de expirare. Fiti atenti la supe sau ciorbe. Daca sunt cu peste sau cu ceva deosebit inseamna ca acele ingrediente trebuie sa “dispara” repede.

5.Acum ca am experienta de lucru in restaurant nu o sa mai cer niciodata lamaie intr-o bautura. Toata lumea pune mana pe ele dar nimeni nu le spala. Se dezlipeste eticheta, se taie si se pune la pahar.

6.N-am vazut pe nimeni facand ceva mancarii, insa am vazut ospatari care daca le nu placeau un client il sicanau cu cartea de credit. “Am vazut vazut clienti facuti de rusine in fata partenerului de afaceri dupa ce ospatarul venea sa-l intrebe daca nu are alt card pentru acela nu are bani.”

7.In unele locuri sosurile pentru salata sunt luate de la en-gros, li se adauga cateva ingrediente apoi sunt servite la meniu ca “de casa”.

8.Vrei sa enervezi un chelner? Cere-i un ceai fierbinte. Trebuie sa iei un ibric, sa fierbi apa, sa tai lamai, sa pui miere, sa aduci cescuta si lingurita….cam mult de munca pentru un bacsis mic!

9.In multe restaurante banii se impart. Asa ca daca nu esti multumit de ospatar il tai de pe lista si pe barmanul care ti-a facut bautura si pe bucatar si pe fata de la receptie.

10.Lumea crede ca daca mancarea nu vine la timp este vina chelnerului. In noua din zece cazuri este din cauza celor de la bucatarie.

11.Cand sunt cu o doamna care nu-i este sotie, clientii sunt mai generosi cu ospatarii.

12.Evitati zilele de sarbatoare, ca 8 Martie, Sf. Valentin. Este foarte aglomerat si nimeni nu mai da atunci atentie calitatii, nici a serviciilor, nici a mancarii. In plus sunt o multime de oferte speciale mult mai costisitoare la pret decat intr-o zi obisnuita.

13.Daca restaurantul este plin, iar copilul dvs. este nehotarat sau timid comandati in locul lui. De cele mai multe ori ospatarii nu pot sta sa astepte dupa copii, sunt multi clienti care tipa dupa ei.

14.Daca doriti sa comandati peste in prima sau in ultima zi a saptamanii, ar fi mai bine sa intrebati personalul in ce zi se aduce comanda noua.

15.Nu avem voie sa le spunem clientilor ca noua, personal, nu ne place un fel de mancare. Daca intrebati un chelner ce-i place, iar el va raspunde cu “la noi in restaurant”, atunci cu siguranta NU-i place respectivul fel de mancare.

16.Daca te uiti dupa un anumit chelner, iar colegul iti spune ca s-a dus sa caute ceva in camara cu siguranta acesta este dus sa fumeze.

17.Daca cineva comanda o bautura cu gheata care este mai greu de facut, cei mai multi va vor spune ca s-a terminat. Cand insa veti comanda apa plata isi vor aminti brusc ca mai este totusi ceea ce ati comandat prima data, de frica sa nu piarda bacsisul.

18.Daca faci nazuri ca supa nu e bine incalzita si o dai inapoi la bucatarie, s-ar putea ca lingura ta sa fie tinuta in apa fierbinte.

19.Daca ati cerut desert facut in casa, probabil ca veti primi. Dar exista si posibilitatea ca patiseria care a facut desertul sa fie la 5 kilometri distanta.

20.Ne face o reala bucurie ca te-ai simtit bine in restaurantul nostru. Dar dupa ce ai mancat, ar fi bine sa si pleci. Dupa ce se termina filmul mai ramai in cinematograf?!

No Comments

You must be logged in to post a comment.